چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی

حوزه/ یکی از هجمه های فرهنگی دشمن، خدشه دار کردن و حذف ظواهر اسلامی است که در این زمینه می توان به رایج شدن مدها و لباس های غربی در سرزمین های اسلامی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از مشهد حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی، صبح امروز در جمع 170طلبه از سراسر کشور که در دوره تربیتی – تهذیبی، در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) مشهد شرکت کرده اند، با تاکید بر لزوم نشر و ترویج فرهنگ اسلامی، نسبت به گسترش فرهنگ غربی در جامعه هشدار داد و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پیام اسلام ناب از ایران به سراسر جهان صادر شدو تمام جهانیان با شنیدن این پیام، رو به اسلام ناب آورده اند.

وی با تاکید بر این که دشمن از گسترش اسلام در جهان هراسان است، افزود: استکبار جهانی برای متوقف کردن رشد اسلام بر پایه انقلاب اسلامی ایران، از هرگونه ترفندی استفاده کرده و می کوشد تا نام اسلام و پیام های آن به فراموشی سپرده شود.

این کارشناس فرهنگی حوزوی به برخی از توطئه های دشمنان اشاره و تصریح کرد: یکی از هجمه های فرهنگی دشمن، خدشه دار کردن ظواهر اسلامی است که در این زمینه می توان به رایج شدن مدها و لباس های غربی در سرزمین های اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی ادامه داد: از دیگر اقدامات دشمن می توان به گسترش نام های غیر متعارف و البته غیر دینی در جامعه اشاره کرد، به طوری که در دهه ها گذشته نام بسیاری از فرزندان مسلمانان به نام پیامران، انبیا و ائمه اطهار(ع) بود، اما در زمان فعلی متاسفانه انتخاب نام های غربی، جای خود را در جوامع اسلامی باز کرده است.

وی در ادامه اقتدار ایران اسلامی را مرهون الطاف ائمه اطهار(ع) دانست و اظهار داشت: محبت اهل بیت(ع) در قلب تمام مردم ایران جای دارد و امروز امنیتی که در کشور ما حاکم است، ریشه در محبت اهل بیت(ع) دارد، لذا دشمن به گونه های مختلف درصدد جدایی مردم از اهل بیت(ع) است

این خطیب پیشکسوت حوزوی اضافه کرد: دشمن با برنامه ریزی ها منسجم، حزن و اندوه را به مجالس شادی اهل بیت(ع) وارد کرده و با وارد کردن برخی ابزارها و ادوات عزاداری، این شادی ها را از مسیر اصلی خود منحرف کرده است، بنابراین طلاب باید هوشیار بوده و معرفی ترفند های دشمنان، زمینه ترویج اسلام ناب را فراهم تر سازند.

وی با تاکید بر این که طلاب باید در کنار تحصیل، به تهذیب نفس نیز بپردازند، ابراز داشت: طلاب باید با خودسازی بتوانند افراد جامعه را به راه راست هدایت نموده و آموزه های اهل بیت(ع) را گسترش رهند و از این مهم غافل نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حبیب اله دوبرادران IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    لطفا شماره کارت بانک خمس را ارسال فرمایید .